fredag 19 juli 2013

Mer fakta...

Jag har fått lite frågor om hur den här kom till med inspiration och sådant.
Jag fick idéen när jag såg Apollo 18 när den släpptes på dvd. Personligen har jag alltid varit intresserad av rymden och månen och gillar sci fi filmer. Speciellt äldre sci fi filmer som The Thing from another world och War of the worlds. Jag började fundera och spåna fram grunden till filmen som ännu inte hade något namn. När ett slarvligt första utkast var skrivit läste jag igenom det och insåg att detta skulle kosta 45 miljoner om man få till allt jag skrivit. Riktigt så mycket pengar har vi inte i kassan...
Jag tog då kontakt med Björn Olofsson som hjälp oss många gånger med manusarbete och tillsammans skrev vi om filmen så att det blev mindre folk och lättare scener att filma.
Det är fortfarande många scener som är svåra att filma. Mycket visuella effekter men allt kommer lösa sig hoppas jag.
Aldo Cunei hörde av sig till mig för något år sedan och ville gärna vara i någon film vi gjorde och i denna passade det bra.
Övriga skådespelare är lokala och en del har varit med i mina filmer tidigare och några är nya. Tillsammans tror jag att gruppen kommer leverera mycket bra i denna film.

En sådan här film kostar mycket pengar att göra och om någon som läser detta känner att han/hon gärna vill stödja svensk independent skräck/sci fi så hör gärna av er till mig. Alla bidrag, stort som litet är välkommet. Ställer ni upp så får ni tack i eftertexterna på filmen, större bidrag får även associate producer titel i filmen och hamnar på IMDB. Sedan kan vi säkert fixa lite godis också i form av ett exemplar av filmen när den är klar, postern till filmen, lite exklusivt bakom material när detta finns som bara finns tillgängligt för bidragsgivare.
Vi håller på att göra i ordning några olika sponsor paket som vi lägger upp här på bloggen när de är klara. Men vet ni redan nu att ni vill stödja oss och svensk film så kan ni maila mig på d.lehmussaari@gmail.com eller ringa mig på 070-3116141

Mer information följer inom kort. Då kommer lite bilder på vår nya kamerarigg och lite skulpturer jag gjort till filmen.

//Daniel Lehmussaari, Regissör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar